Ετικέτες

Παρασκευή 8 Ιουλίου 2011

Μέθοδοι Επίλυσης Γεωμετρικών προβλημάτων

Πρόλογος Συγγραφέα
Στίς λίγες αὐτές γραμμές, ἀντί προλόγου, θά εἰπωθῆ, τό πῶς γράφτηκε αὐτό τό μικρό βιβλίο, κι ἀκόμη, τό ποῦ ἀποβλέπει τό γράψιμό του. Δέκα περίπου χρόνια χρειάστηκαν, γιά νά πρωτοχαραχθῆ, νά δουλευτῆ καί νά τελειώση. Tό πρωτοχάραξε ἕνας μαθητής, τό δούλεψε ἕνας μαθητής καί τό τέλειωσε, ἤ καλύτερα τό ρετουσάρισε, ἕνας νέος ἐρασιτέχνης δάσκαλος.
Μέθοδοι επιλύσεως γεωμετρικών προβλημάτων
με 1000 εφαρμογές και παραδείγματα
για τους υποψηφίους του Πολυτεχνείου και της Φυσικομαθηματικής
Συγγραφέας: Αρίστος Δημητρίου
Εκδόσεις Gutenberg, 5η έκδοση, 1976
pdf με σελιδοδείκτες, 324 σελίδες, 9,15 ΜΒ

Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011

Υπατία η Αλεξανδρινή – Η μοναδική γυναίκα φιλόσοφος κι επιστήμονας της αρχαιότητας

Η Υπατία, η φιλόσοφος και μαθηματικός της Αλεξανδρείας δεν είναι γνωστή -όσο ίσως θα έπρεπε- στη χώρα μας. Μια προσωπικότητα ολοκληρωμένη, Από τις σπάνιες γυναικείες μορφές, που η ενασχόλησή της με τις κατ’ εξοχήν για την εποχή, ανδρικές επιστήμες, έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πνευματική κληρονομιά της ύστερης αρχαιότητας… Αυτή η πρώτη Ελληνίδα που θέλησε ν’ ακολουθήσει το δρόμο της ανεξαρτησίας ενάντια στις προκαταλήψεις, αρνούμενη υποταγή σε ένα ανδροκρατούμενο κατεστημένο και στο θρησκευτικό φανατισμό, δέχτηκε την ευτέλεια και το διωγμό. Για δεκαπέντε αιώνες η Υπατία θεωρείται ότι ήταν η μόνη γυναίκα επιστήμονας στην ιστορία. Ακόμα και σήμερα συχνά είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται στην ιστορία των μαθηματικών και της αστρονομίας. Αυτή η ευγενής γυναίκα ξεχωρίζει στις σελίδες της ιστορίας σαν η μεγαλύτερη από τους μάρτυρες παγανιστές.
Η ζωή της
Όταν γεννήθηκε η Υπατία γεννήθηκε την 25η Νοεμβρίου του 364 μ.Χ.

Προτεινόμενοι σύνδεσμοι

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις - Μαθηματικά Κατεύθυνσης 2011

 Τα θέματα από τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις στα Μαθηματικά κατεύθυνσης. (06 Ιουνίου 2011)

them_mat_kat_c_hmer_no_1106

Κανονικά πολύγωνα με Logo

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Με δεδομένο το κανονικό εξάγωνο να διερευνήσουν ιδιότητες του πολυγώνου..
> Πώς καθοδηγούμε τους μαθητές/τριες να εντοπίσουν το κέντρο του κανονικού πολυγώνου και τον περιγεγραμμένο κύκλο και να καταλήξουν σε εναλλακτικές κατασκευές;
Διδασκαλία στο εργαστήριο Η/Υ με χρήση του προγράμματος LOGO